کفپوش اپوکسی | کفپوش سه بعدی اپوکسی

کفپوش اپوکسی یکی از پرطرف‌دارترین انواع کفپوش است که عموماً در قسمت کف ساختمان‌ها با کاربری‌های متفاوت نظیر کف ساختمان‌های مسکونی، کارخانه‌های صنعتی، نمایشگاه‌های اتومبیل، گالری‌های هنری، آرایشگاه‌ها، انبارها، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر کف پوش اپوکسی به‌علت زیبایی ظاهری خصوصاً در مدل‌های سه‌بعدی آن، مقاومت بالا و بسیاری مزایای دیگر که در این نوشته به آن‌ها اشاره خواهیم داشت، استفاده‌ی گسترده‌ای پیدا کرده؛ چنان‌چه شما نیز قصد خرید کفپوش اپوکسی را دارید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با دکوپیک همراه باشید. در این نوشته پاسخ بیشتر سؤالات خود در این خصوص این کفپوش مانند کفپوش اپوکسی چیست؟ مزایای استفاده از کافپوش اپوکسی چیستند، نحوه اجرای کفپوش اپوکسی به چه صورتی ست و … را خواهید یافت و با بسیاری نکات مفید درمورد این کفپوش آشنا خواهید شد.

کفپوش اپوکسی چیست؟

حقیقت این است که بیشتر افرادی که نام کف‌پوش اپوکسی را شنیده‌‌اند از چیستی آن ناآگاه هستند، اما آشنایی با ساختار کفپوش اپوکسی می‌تواند نقش مهمی در تصمیم‌گیری درمورد استفاده از این نوع کفپوش یا انتخاب کف‌پوش دیگری که با شرایط محیطی و کاربری مدنظر افراد سازگارتر باشد دارد.

یکی از مهم‌ترین مراحل اجرا و نصب کف‌پوش اپوکسی آماده‌سازی محیط و زیرسازی سطح موردنظر است. این مرحله تقریباً مهم‌ترین مرحله‌ی اجرای کفپوش اپوکسی ست و می‌توان گفت اگر نقش آن در شکیل و باکیفیت‌بودن کفپوش مهم‌تر از دیگر مراحل نباشد، دست‌کم به‌قطع درصورت اجرای نامناسب آن حاصل کار رضایت‌بخش نخواهد بود. کفپوش اپوکسی بیشتر روی سطوح بتنی اجرا می‌شود و بنابراین چنان‌چه قسمت کف فضایی که قرار است از کف‌پوش اپوکسی در آن استفاده شود بتنی نباشد لازم است تا پیش از اجرای کف پوش اپوکسی ابتدا سطح آن را با بتن پوشش داد. کف‌پوش اپوکسی به‌طور کلی تشکیل‌شده از چند لایه شامل سخت‌کننده‌ها و رزین‌ها ست. این ماده‌ها پس از آماده‌سازی لایه‌ی بتنی با یکدیگر ترکیب شده، روی سطح قرار می‌گیرند و واکنش شیمیایی ناشی از ترکیب آن‌ها پس از چند روز ماده‌ی پلاستیکی سختی را ایجاد می‌کند که به آن کفپوش اپوکسی می‌گویند. درمورد اجزای کفپوش اپوکسی و نحوه اجرای آن در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

کف‌پوش اپوکسی می‌تواند به‌عنوان یک کفپوش مقاوم و زیبا هم در قسمت‌های مختلف منازل مسکونی، بیشتر با هدف زیباسازی فضا، و هم در مراکز تجاری، صنعتی، سالن‌های ورزشی، بیمارستان‌ها و نظایر آن‌ها استفاده شود.

این نوع کفپوش مقاومت بسیار بالایی در برابر بار سنگین دارد و درنتیجه در برابر فشار بار تجهیزات و وسایلی که در واحدهای صنعتی، انبارها و اماکنی نظیر آن‌ها بر کفپوش وارد می‌شود مقاومت کرده و دوام بالایی دارد. کف‌پوش دپوکشی همچنین کمک می‌کند تا هم کارگران و هم تجهیزات و موجودی انبارها ایمنی بیشتری داشته باشند و محیط اطراف آن‌ها پاکیزه‌تر باشد و این امر به‌خصوص در مورد واحدهای صنعتی‌ای که نیاز به محیطی پاکیزه دارند و آلودگی در آن‌ها می‌تواند سلامتی کارگران را به خطر انداخته و برکیفیت تولیدات اثر منفی داشته باشد از اهمیت زیادی برخوردار است. واحدهای صنعتی تولیدکننده‌ی انواع محصولات شیمیایی مانند انواع شوینده و بیمارستان‌ها نمونه‌ای از چنین فضاهایی هستند.

نحوه اجرای کفپوش اپوکسی به‌ چه صورت است؟

همان‌طور که گفته شد نخستین مرحله در اجرای کف پوش اپوکسی آماده‌سازی سطح است. گذشته از این‌که لازم است درصورت بتنی نبودن سطح ابتدا آن را با بتن پوشاند، ضروری ست پیش از اجرای کفپوش اپوکسی نکات دیگری که تأثیر قابل توجه بر کیفیت کفپوش دارند را مورد توجه قرار دارد. برخی از مهم‌ترین این نکات شامل موارد زیر هستند:

  1. لازم است تا پیش از اجرای کفپوش اپوکسی از آلوده‌نبودن سطح به موادی مانند مواد شیمیایی، انواع روغن، رسوبات مختلف، گرد و غبار و مواردی از این قبیل اطمینان حاصل شود و درصورت آلوده بودن سطح، آن را با روشی مناسب چه به‌صورت مکانیکی و چه با استفاده از مواد شیمیایی کاملاً پاک کرد. همچنین لازم است تا در برخی موارد چنان‌چه کف مکانی که قرار است کف پوش اپوکسی روی آن اجرا شود دارای رنگ باشد پیش از شروع کار آن را نیز پاک کرد.
  2. اجرای کفپوش اپوکسی بر سطوح بتنی‌ای که دارای نقاط ناهموار، سست، ترک‌خورده و به‌طور کلی دارای ایراد هستند، می‌تواند کیفیت محصول نهایی را به‌شدت کاهش دهد. به همین سبب لازم است تا درصورت وجود چنین نقاطی روی سطح بتنی پیش از آغاز کار آن‌ها را پایدار کرده و شکاف‌ها و درزهای پوشش بتنی را با ماده‌ای مخصوص مانند بتونه اپوکسی پر کرد.
  3. سطوح بتنی کف بایستی به‌اندازه‌ی کافی زبر و دارای بافتی نسبتاً خشن باشند. چنان‌چه سطح زبری مناسب برای کفپوش اپوکسی‌ای که قرار است روی آن اجرا شود را نداشته باشد با استفاده از گریندر (grinder) سطح را برای اجرای کفپوش آماده می‌کنند.
  4. وجود رطوبت یا بخار بیش از اندازه در محیط می‌تواند فرایند شیمیایی تشکیل کفپوش اپوکسی را تحت تأثیر قرار داده و با طولانی‌ترکردن روند خشک‌شدن، کیفیت محصول نهایی را کاهش دهد. به‌همین سبب لازم است تا پیش از آغاز کار رطوبت محیط را با استفاده از تجهیزات و روش‌های تخصصی اندازه‌گیری کرده و درصورت نامناسب بودن، با توجه به نوع کفپوش اپوکسی آن را به‌شکلی تعدیل کرد. علاوه بر این مرطوب بودن بتن نیز می‌توان تأثیر منفی بر کیفیت کفپوش داشته باشد و به‌همین سبب چنان‌چه بتن‌کاری کف به‌تازگی اجرا شده باشد لازم است تا از خشک شدن کامل آن اطمینان حاصل شود. حداقل زمان لازم برای خشک‌شدن سطح تازه بتن‌ریزی شده نزدیک به 28 روز است. بهترین و دقیق‌ترین روش برای اطمینان از مرطوب‌نبودن بتن استفاده از دستگاه رطوبت‌سنج است.

علاوه بر این موارد لازم است تا اجراکننده‌ی کف پوش اپوکسی با توجه مجموع شرایط مانند کاربری محیط و نوع کفپوش اپوکسی، که بیشتر در مورد آن خواهیم گفت، به نکات تخصصی دیگری توجه کرده و تست‌های مختلفی را جهت اطمینان از کیفیت نهایی کار انجام دهد.

جهت مشاوره رایگان با کارشناسان دکوپیک، مشاهده طرح های بیشتر و آگاهی از تخفیف های روز ، با ما در تماس باشید

مراحل اجرای کفپوش اپوکسی

پس از آماده‌کردن سطح زیرین کفپوش و دیگر فاکتورهای مهم درخصوص نصب کفپوش اپوکسی اقدامات زیر برای اجرای این نوع کفپوش انجام می‌شوند. لازم به ذکر است که مراحل اجرای اپوکسی ممکن است با توجه به نوع کف‌پوش اپوکسی و سایر شرایط تاحدودی با یکدیگر تفاوت داشته باشند.

در اولین مرحله، نخستین لایه‌ی کف‌پوش اپوکسی به‌عنوان آستر اجرا می‌شود. برای اجرای این لایه از مواد پرایمری بر پایه‌ی اپوکسی با ویسکوزیته‌ی نسبتاً پایین انتخاب شده و با استفاده از یک غلتک یا لیسه روی سطح قرار داده می‌شود. پرایمر بایستی با توجه به نوع اپوکسی، چگونگی سطح و دیگر فاکتورهای قابل توجه حین کار انتخاب شود. مواد مورد استفاده در این لایه به‌طور کلی عبارت هستند از رزین اپوکسی بدون حلال، سخت‌کننده یا هاردنر اپوکسی پلی‌آمین و حلال.

منظور از ویسکوزیته‌ی پایین این است که این ماده نسبت به دیگر مواد مورد استفاده در کف‌پوش اپوکسی برای تغییر حالت و شکل نیاز به فشار بیشتری بر سطح مقطع دارد. به عبارت ساده‌تر و به‌عنوان نمونه‌ای که مفهوم ویسکوزیته را روشن‌تر سازد می‌توان این فاکتور را در دو مایع عسل و آب با هم مقایسه کرد. ویسکوزیته‌ی عسل بیشتر از آب است.

هدف از اجرای این لایه این است که لایه‌ی بعدی یعنی روکش اپوکسی با استحکام و اطمینان بیشتری به کف متصل شود.

پس از اجرای لایه‌ی نخست لازم است تا فرصت کافی، که معمولاً بین یک تا دو روز کامل است، برای خشک‌شدن کامل به مواد داده شود.

در مرحله‌ی بعد مواد اپوکسی که شامل رزین‌ها و سخت‌کننده‌ها هستند با یکدیگر ترکیب شده و با استفاده از غلتک یا با روش‌های دیگری روی سطح قرار داده می‌شوند. مواد مورد استفاده برای ساخت ترکیب این لایه عموماً شامل رزین اپوکسی بدون حلال، سخت‌کننده یا هاردنر اپوکسی پلی‌آمین، فیلتر و پرکننده، رقیق‌کننده، پیگمنت و ادتیوهای ضدرسوب هستند.

لازم است تا برای تکمیل صحیح و کامل مواد اپوکسی آن‌ها را حداقل برای 5 دقیقه با همزن مخصوص هم زد و پس از هم‌زدن نیز زمان کافی برای استراحت مواد و ترکیب شدن کامل‌شان با هم در نظر گرفت. پس از اعمال این لایه روی کف بایستی حداقل یک روز کامل برای خشک‌شدن کامل مواد صبر کرد. لازم به ذکر است که پس از ترکیب مواد اپوکسی، ترکیب حاصل شده تنها تا حدود 4 ساعت قابل مصرف است.

پس از خشک شدن مواد اپوکسی لایه‌ی دوم باید آن را مورد بازبینی قرار داده و درصورت مشاهده‌ی هرگونه شکاف، ترک‌خوردگی، پریدگی و نظایر آن، آن‌ها را با استفاده از بتونه‌ی اپوکسی پر کرد و زمان کافی برای خشک‌شدن این مواد در نظر گرفت.

پس از خشک‌شدن بتونه‌ی اپوکسی لایه‌ی دوم اپوکسی با استفاده از غلتک، لیسه و … روی سطح اعمال می‌شود. زمان لازم برای خشک شدن این لایه نیز حداقل یک روز کامل است.

نکته‌ی قابل توجه این که در اجرای کفپوش اپوکسی لازم است کلیه‌ی فاکتورهای مهم و مؤثر مورد توجه قرار گرفته و همچنین از دستورالعمل‌های کارخانه‌ی سازنده‌ی مواد اپوکسی نیز تبعیت شود. به همین علت ممکن است مراحل اجرا و نصب کفپوش اپوکسی اندکی با آن‌چه در این نوشته گفته شد تفاوت داشته باشد.

انواع کفپوش اپوکسی

از آن‌جا که قسمت کف فضاهای مختلف ویژگی‌ها و شرایط متفاوتی دارند کفپوش‌های اپوکسی مورد استفاده در آن‌ها دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند که لازم است متناسب با فضاهای مختلف انتخاب و اجرا شوند. موارد زیر برخی از انواع کفپوش اپوکسی را برمی‌شمارند:

1- کفپوش اپوکسی خود ترازشونده (Self-leveling)

این نوع کف پوش اپوکسی به‌شکلی ست که پس از ریختن روی سطح با ضخامتی مناسب به‌شکلی روی سطح پراکنده می‌شود که سطحی تراز، یک‌دست و بدون‌شکاف ایجاد کند. این نوع کف‌پوش اپوکسی در فضاهای مختلفی مانند دفاتر اداری، آشپزخانه‌ها، اتاق‌های پذیرایی، انبارها و … قابل استفاده است. از ویژگی‌های کف پوش اپوکسی خود ترازشونده امکان تمیزکردن آسان‌تر است.

2- کفپوش اپوکسی خود پخش‌شونده (Self-dispersing)

این نوع کف‌پوش اپوکسی شباهت بسیاری به کف‌پوش خود ترازشونده دارد و به‌سبب قدرت و مقاومت بالا برای فضاهایی با بار ترافیکی بالا مناسب است.

3- کفپوش اپوکسی خود پخش‌شونده با کوارتز (Self- dispersing with Quartz)

این نوع کف‌پوش اپوکسی شبیه به کف‌پوش اپوکسی خود پخش‌شونده است با این تفاوت که کوارتز موجود در آن باعث می‌شود تا سطح ضدلغزش شود.

4- کفپوش اپوکسی فلس‌دار (Epoxy Flaked)

در ترکیبات این نوع اپوکسی از نوعی فلس با هدف افزایش زیبایی استفاده شده است.

5- کفپوش اپوکسی مورتار (Mortar Epoxy Flooring)

این نوع کف‌پوش اپوکسی نسبت به دیگر انواع آن از استحکام بیشتری برخوردار است و می‌توان از آن در فضاهایی که بیشترین فشار به قسمت کف فضا وارد می‌شود استفاده کرد.

6- کفپوش اپوکسی ضد گردوغبار (Anti-dust Epoxy Flooring )

کفپوش اپوکسی ضد گردوغبار همان‌طور که از نام آن پیدا ست مانع جریان گردوغبار در هوا می‌شود. از آن‌جا که ترکیبات این نوع کف‌پوش اپوکسی دارای چسبندگی زیادی هستند به‌خوبی به بافت بتن نفوذ کرده و مانع از خروج گردوغبار ناشی از سایش آن می‌شوند و درنتیجه این نوع کفپوش می‌تواند در فضاهایی مانند اتاق‌های بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها، انبارهای مواد غذایی و امثال آن‌ها کارآمد باشد.

7- کفپوش اپوکسی مقاوم در برابر الکتریسیته (Anti-static Epoxy Flooring )

این نوع کف‌پوش اپوکسی مناسب فضاهایی ست که دارای وسایل و تجهیزات الکتریکی اند. کارگاه‌های تولید وسایل و تجهیزات برقی، اتاق‌های ترانس و موارد مشابه نمونه‌هایی از این فضاها هستند.

8- کفپوش اپوکسی نوولاک (Novolac Epoxy Flooring)

کف‌پوش اپوکسی نووالاک در برابر مواد شیمیایی مقاوم است و برای اماکنی که کف آن‌ها در معرض مواد شیمیایی ست مفید هستند.

9- کفپوش اپوکسی سه‌بعدی (3D Epoxy Flooring)

این نوع کفپوش جنبه‌ی تزئینی دارد و از آن برای طراحی زیباتر دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود. در مورد کفپوش اپوکسی سه بعدی در ادامه توضیحات بیشتری خواهیم داد.

10- کفپوش اپوکسی ماسه‌ای (Graveled Epoxy flooring)

این نوع کف‌پوش اپوکسی علاوه بر این‌که با هدف استفاده در تزئینات داخلی تولید می‌شود از خاصیت ضدلغزش بودن قابل قبولی نیز برخوردار است.

کفپوش اپوکسی سه بعدی

همان‌طور که اشاره شد یکی از کاربردهای کف‌پوش‌های اپوکسی استفاده از آن‌ها به‌عنوان عنصری دکوراتیو برای تزئین فضای داخلی است. کف پوش اپوکسی سه بعدی یکی از زیباترین این کفپوش‌ها ست که استفاده از آن در قسمت‌های مختلف منازل، پاساژها و مراکز تجاری، رستوران‌ها و … روبه‌افزایش است. در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

کف پوش اپوکسی سه بعدی از نظر ساختار کلی شبیه به دیگر انواع کفپوش اپوکسی ست و مهم‌ترین تفاوت آن قراردادن لایه‌ای با تصویری چاپ شده بین لایه‌های اصلی کفپوش است. اجرای کفپوش سه بعدی نیز مشابه دیگر انواع کف پوش تنها به یک شیوه انجام نمی‌شود و بهترین روش با توجه به مجموع شرایط انتخاب شده و اجرا می‌شود.

برای اجرای کفپوش اپوکسی سه بعدی باکیفیت قابل‌قبول لازم است تا تصویر با توجه به مساحت، کاربرد، نور و دیگر فاکتورهای فضای موردنظر انتخاب شده و با کیفیت بالا روی پارچه‌ی مخصوص چاپ شود. نکته‌ای قابل‌توجه این است که پیش از تصمیم برای خرید کفپوش اپوکسی سه‌بعدی به تصاویر اینترنتی بسنده نکنید و تا حد امکان نمونه‌کارهای شرکت مجری از نزدیک مشاهده کنید، چرا که بیشتر تصاویر موجود در اینترنت با استفاده از نرم‌افزارهای گرافیکی و افکت‌های تصویری دستکاری شده تا محصولات را زیباتر و زنده‌تر از آن‌چه که در عمل به‌دست خواهند آمد نشان دهند.

ویژگی های  کفپوش سه بعدی اپوکسی

  •   دارای طرح ها و رنگ های مختلفی است. همچنین امکان درج تصاویر دلخواه شما را نیز داراست.
  •    قابلیت اجرا بر سطوحی همچون ، پارکت، سیمان، سنگ، سرامیک، کاشی، بتون و … است. شما محدودیتی در استفاده از کفپوش سه بعدی ندارید.
  •    نصب آن طوری است که هیچ درزی باقی نمی ماند. کاملا یکپارچه است.
  •    کفپوش سه بعدی اپوکسی یکدست است.
  •    دارای وضوح تصویر بالا با شفافیت زیاد است.
  •    کفپوش سه بعدی اپوکسی ضد آب است. همچنین این کفپوش ضد روغن و سایر ملزومات است.
  •    اجرای راحت این کفپوش که در کمترین زمان اجرا می شود.

مزایای استفاده از کف پوش اپوکسی

گفتیم که استفاده از انواع کف پوش اپوکسی رو به افزایش است و به‌طور ضمنی نیز به برخی از مزایای استفاده از آن اشاره کردیم. در ادامه بیشتر با مزیت‌های استفاده از این نوع کف‌پوش آشنا خواهیم شد.

1- دوام بالا

کفپوش‌های اپوکسی به دوام بالا شناخته‌ شده‌اند. این کف پوش‌ها عمرمفید طولانی‌تری نسبت به بسیاری از دیگر انواع کفپوش دارند. با پوشش سطوح مختلف با استفاده از کف‌پوش اپوکسی مناسب می‌توان مقاومت آن سطح در برابر فشار را تا حد زیادی افزایش داد.

2- محافظت بیشتر

کف‌پوش اپوکسی می‌تواند سطح را در برابر رطوبت، زنگ‌زدگی، انواع لکه، ترک و … محافظت کند.

3- مقرون‌به‌صرفه بودن

قیمت کفپوش اپوکسی نسبت به مزایای آن کاملاً مناسب است و خرید آن نسبت به خرید دیگر انواع کف پوش مقرون‌به‌صرفه‌تر. عمرمفید بیشتر، قیمت خرید مناسب، هزینه‌ی نگهداری کمتر هم به‌سبب مقاومت بیشتر در برابر انواع آسیب و هم به‌سبب راحتی نظافت سطح از جمله عواملی هستند که باعث می‌شوند بتوان قیمت این نوع کفپوش را مناسب‌تر از بسیاری از دیگر کفپوش‌ها به‌حساب آورد.

4- تنوع و قابلیت تطبیق با فضاهای مختلف

کف‌پوش اپوکسی هم از نظر کارکرد و هم از نظر ظاهری دارای تنوع بسیار بالایی ست و قابلیت انطباق با تقریباً هر فضا با هر کاربری و شکلی را دارد. فضاهای مختلف با نیازهایی مانند ضدلغرش‌بودن، ضدالکتریسته‌بودن، مقاومت در برابر عوامل شیمیایی، زیبایی ظاهری و … همگی می‌توانند از این کفپوش برای دستیابی به منظور خود استفاده کنند.

5- پاکیزگی بیشتر محیط

از جمله مزایای استفاده از این کفپوش آلودگی کمتر محیط به‌علت عدم امکان تجمع میکروب‌ها در درزهای کف سطوح است. این کفپوش با سطح صیقلی و کاملاً صاف خود مانع از تجمع میکروب‌ها می‌شود و به‌همین سبب است که گزینه‌ای ایده‌ال برای کفپوش مکان‌هایی مانند بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی ست.

6- امنیت بیشتر

یکی از مزیت‌های استفاده از کف‌پوش اپوکسی که ممکن است کمتر به آن توجه شود این است که این نوع کف‌پوش می‌تواند نور موجود در محیط را بازتاب داده و در مکان‌های تاریکی مانند پارکینگ‌ها باعث دید بهتر افراد شود و بدین‌ترتیب امنیت بیشتری را به‌دنبال داشته باشد. گذشته از این کفپوش اپوکسی ضدلغزش می‌تواند با جلوگیری از لغزش افراد حین عبور از روی سطح از بروز حادثه جلوگیری کند. این ویژگی به‌خصوص در شهرهایی که با بارش برف و باران نسبتاً زیاد در طول سال مواجه هستند از اهمیت بیشتری برخوردار است.

گذشته از این مزایا ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر الکتریسیته، مقاومت در برابر مواد شیمیایی، ضدآب‌بودن، مقاومت بالا در برابر حرارت، ضدلغزش‌بودن، تنوع گسترده‌ی طرح و نقش، زیبایی ظاهری و امکان اجرا در اکثر فضاها از جمله دیگر مواردی هستند که کمی پیش‌تر به آن‌ها اشاره کردیم.

جهت مشاوره رایگان با کارشناسان دکوپیک، مشاهده طرح های بیشتر و آگاهی از تخفیف های روز ، با ما در تماس باشید

چند نکته‌ برای آشنایی بیشتر با کف پوش اپوکسی

  1. عامل اصلی مقاومت بالای کف‌پوش اپوکسی وجود رزین‌ها در فرمول ترکیبات مورد استفاده در لایه‌های مختلف این کف‌پوش است. رزین موجود در ترکیب لایه‌های اپوکسی کمک می‌کند تا این کف‌پوش به‌عنوان یک لایه‌ی محافظتی، لایه‌ی ضدآب و لایه‌ی ضدحریق عمل کند.
  2. اگرچه هنگام اجرای کف‌پوش اپوکسی بیشتر سخن از سطوح بتنی ست با این حال این نوع کفپوش قابل اجرا روی بیشتر سطوح سخت مانند فلز و چوب نیز هست و آن‌چه در اجرای کف‌پوش اپوکسی حائز بیشترین اهمیت است زیرسازی صحیح و فراهم ساختن شرایط برای نصب درست کفپوش است.
  3. تابش نور خورشید ممکن است باعث ایجاد تغییرات شیمیایی در ترکیبات لایه‌های کف‌پوش اپوکسی شده و باعث تغییرشکل، زردشدن یا مشکلات دیگری در کفپوش شود. به‌همین سبب ضروری ست تا پیش از خرید کفپوش اپوکسی در این خصوص به‌خوبی تحقیق کرد و یا کفپوش اپوکسی مقاوم در برابر اشعه‌ی ماورابنفش خورشید را خریداری کرد یا به‌نحوی از تابش نور خورشید به سطح کفپوش جلوگیری نمود. انتخاب یک کف‌پوش اپوکسی با رنگی تیره‌تر نیز می‌تواند در برطرف‌کردن این مشکل مؤثر باشد.
  4. اگرچه اجرای کف‌پوش اپوکسی ممکن است بسیار سریع باشد اما زمان لازم برای این‌که کفپوش آن‌قدر خشک شده باشد تا بتوان بدون بروز مشکل از آن استفاده‌هایی مانند قراردادن اجسام سنگین را داشت چندان هم کم نیست. این فرایند گاه به 30 روز زمان نیاز دارد.
  5. دمای پایین می‌تواند فرایند ترکیب مواد شیمیایی موجود در لایه‌های کف‌پوش اپوکسی را کند کرده و با کاهش سرعت خشک‌شدن کفپوش باعث بروز مشکل در کیفیت آن شود، به‌همین سبب لازم است تا شرایط محیطی مناسب پس از اجرای کفپوش برای خشک‌شدن آن فراهم شود.

خرید کفپوش اپوکسی

خرید کفپوش اپوکسی نیز همانند خرید هر محصول کم‌وبیش گران‌قیمتی نیاز به تحقیق و بررسی کافی و مراجعه به مرکزی دارد که باکیفیت‌ترین محصولات و تخصصی‌ترین خدمات نصب را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. گذشته از این مسلماً قیمت کفپوش اپوکسی نیز دارای اهمیت بسیاری ست و از آن‌جا که انواع کفپوش اپوکسی قیمت‌های مختلفی دارند و با درنظر داشتن ناآگاهی بیشتر خریداران از کیفیت مواد شیمیایی‌ای که در اجرای کفپوش استفاده می‌شود، این امکان وجود دارد که فروشندگان کفپوش‌های اپوکسی خود را قیمت‌های نامناسب به فروش برسانند و از همین روی بهتر آن است که برای خرید کف پوش اپوکسی به مراکز فروش معتبر، باسابقه و خوش‌نام مراجعه شود.

همان‌طور که گفته شد بهتر است پیش از سفارش اجرای کف‌پوش اپوکسی نمونه‌های اجرا شده توسط شرکت مجری را از نزدیک مشاهده کرده و کیفیت آن اطمینان حاصل کنید.

دکوپیک فروشگاه و تولیدکننده‌ی محصولات نوین دکوراتیو

دکوپیک انواع کف‌پوش اپوکسی از جمله کفپوش اپوکسی سه بعدی که از جدیدترین و خلاقانه‌ترین روش‌ها برای طراحی زیباتر دکوراسیون داخلی ست را در انواع مختلف با طرح‌های متفاوت در اختیار شما خریداران محترم قرار می‌دهد. قیمت کفپوش دپوکسی عرضه‌شده در دکوپیک با توجه به کیفیت سفارشات و کاملاً متناسب با مجموع فاکتورهای دخیل در ارزش‌گذاری محصول تعیین می‌شود. دکوپیک با تولید محصولات دیگری مانند انواع کاغذ دیواری، پوستر دیواری و سایر محصولات دکوراتیو با طرح‌هایی هماهنگ با طرح‌های کف‌پوش‌های اپوکسی امکان طراحی دکوراسیون داخلی به‌صورتی هنرمندانه و چشم‌نواز را برای مشتریان خود فراهم ساخته است. کارشناسان دکوپیک آماده‌ی ارائه‌ی مشاوره‌ی تخصصی در زمینه‌ی خرید کفپوش دپوکسی و نصب و اجرای آن هستند. شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات دکوپیک و استفاده از مشاوره‌ی تخصصی این مرکز با شماره تلفن‌های ذکر شده در وب‌سایت دکوپیک تماس بگیرید.

سبد خرید فروشگاه
اینستاگرم واتس‌اپ واتس‌اپ تلگرام
نوار کناری
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد