وبلاگ

بلاگ

آشنایی با دکوراسیون روستیک | دکوراسیونی برای رهاشدن از زندگی آهنی

دکوراسیون روستیک

زندگی امروزی گاه چنان به برخی از انسان‌ها فشار وارد می‌آوَرَد که هر یک درصدد برمی‌آیند که برای مدت‎زمانی کوتاه هم که شده به دل طبیعت بزنند و از فضای ماشینی و آهنی امروزی فاصله گیرند. بودن در کنار چوب و درخت و رها بودن از فلز و وسایل مصنوعی کارخانه‌ای هدف اصلی این افراد است. اما خبر خوب این است که با استفاده از یک سبک دکوراسیون می‌توان  در منزل و یا محل کار تا حد زیادی از فضای آهنی امروزی به دور بود. این سبک دکوراسیون، که موضوع این نوشتار است، دکوراسیون روستیک نام دارد. در ادامه کاملاً روی این سبک دکوراسیون تمرکز داریم و به همراه یک‌دیگر خواهیم دید که این سبک چه ویژگی‌هایی دارد و عناصر اصلی‌اش کدام اند؟

دکوراسیون روستیک چیست؟

دکوراسیون روستیک در ساده‌ترین تعریف یک دکوراسیون روستایی طبیعی است. از آن‌جا که قرار است در این دکوراسیون تا جای امکان به طبیعت نزدیک بود، از مواد طبیعی خاص مانند سنگ و چوب و پارچه‌های طبیعی استفاده می‌شود. یعنی اگر نگاهی به بهترین سبک‌های دکوراسیون روستیک بیندازید می‌بینید که اکثر عناصر این دکوراسیون، چه درشت و چه ریز، یا از چوب اند، یا از سنگ و یا از پشم‌های طبیعی از جمله پوست گوسفند و بز.

در انتخاب رنگ‌ها نیز سعی بر این است که از رنگ‌های طبیعی، یعنی رنگ‌هایی که در سطح طبیعت به چشم می‌خورند، استفاده شود، از جمله آبی، سبز، قهوه‌ای، خاکستری، سفید و سیاه.

دکوراسیون روستیک

دکوراسیون روستیک

خلاصه کلیدی‌ترین المان دکوراسیون روستیک طبیعی‌بودن آن است. تلاش طراح دکوراسیون بر این است که تا جای امکان به دنبال استفاده از مواد غیرطبیعی و مصنوعی نباشد؛ حتی وسایل آن. طراح در انتخاب وسایل خانه یا هر محلی که قرار است از دکوراسیون روستیک بهره ببرد حساسیت به خرج می‌دهد. او به‌دنبال آن است که از وسایل دست‌ساز استفاده کند، مبلمان دست‌ساز، سینک ظرفشویی دست‌ساز، میز دست‌ساز و به همین ترتیب.

افزون بر این، سعی بر این است که از وسایل زمخت و بزرگ استفاده شود و به‌نوعی می‌توان گفت که خبری از مینیمالیسم در دکوراسیون روستیک نیست. همچنین معمولاً برای طراحی وسایل یا به اصطلاح فرنیچر این سبک دکوراسیون سعی بر این است که از ظرافت و دقیق‌کاری دوری شود و در عوض وسایل طوری طراحی شوند که گویی طراحی آن‌ها به طور کامل انجام نشده‌است. بنابراین اگر نگاهی به انواع دکوراسیون روستیک بیندازید می‌بینید که مبل‌ها گاهی برشی بزرگ روی خود دارند، یا فرش‌ها انگار پاره هستند و به همین ترتیب.

عناصر دکوراسیون روستیک به روایت تصویر

1- استفاده از رنگ‌های طبیعی در دکوراسیون روستیک

همان‌طور که در دو تصویر زیر می‌بینید در دکور روستیک عمدتاً از رنگ‌های طبیعی سبز، خاکستری، سفید و قهوه‌ای استفاده می‌شود. وجود رنگ‌های قرمز، نارنجی، صورتی و موارد این قبیل فضای خانه را از طبیعی‌بودن خارج کرده و آن را مدرن و امروزی می‌کند.

دکوراسیون روستیک

دکوراسیون روستیک

البته استفاده از رنگ‌های طبیعی صرفاً برای دیوارها و سقف و کف نیست، بلکه وسایل خانه نیز باید چنین رنگ‌هایی داشته باشند. چنان‌که در تصاویر می‌بینید مبلمان، فرش و در کل وسایل خانه چنین رنگ‌هایی دارند.

2- استفاده از گیاهان برای دکوراسیون روستیک

در این نوع دکوراسیون، به‌سبب نزدیک شدن به طبیعت، سعی می‌شود از انواع گیاهان وحشی و زمخت استفاده شود. در جای‌جای مکانی که در آن از این نوع دکور استفاده می‌شود می‌توان از انواع گیاهان به همراه گلدان‌های طبیعی بهره برد و فضای خانه را سبز و قهوه‌ای‌تر کرد. نمونه تصویر زیر نشان‌دهنده‌ی نحوه‌ی استفاده از گیاهان در دکوراسیون روستیک است:

دکوراسیون روستیک

3- استفاده از پوست حیوانات

در برخی از انواع دکورهای روستیک، از پوست حیوانات به‌عنوان فرش و قالیچه استفاده می‌شود. پوست‌های با رنگ سفید، خاکستری و قهوه‌ای از رایج‌ترین انواع پوست در این سبک دکوراسیون هستند.

دکوراسیون روستیک

استفاده از پوست حیونات در دکور روستیک

4- استفاده از سنگ در دکوراسیون روستیک

همان‌طور که در تصویر می‌بینید، سعی شده در این دکور از سنگ به عنوان نمای دیوارها استفاده شود. سنگ یکی از طبیعی‌ترین مواد موجود در جهان است و بنابراین در هر کجا که از آن استفاده شود آن مکان را تا حد زیادی طبیعی کرده و حال و هوایی روستایی به آن می‌بخشد.

دکوراسیون روستیک

5- استفاده از چوب در دکوراسیون روستیک

علاوه بر سنگ، همان‌طور که در بالا گفته شد، از چوب نیز برای این سبک دکور استفاده می‌شود. همان قضیه‌ای که برای سنگ برقرار است برای چوب نیز صدق می‌کند؛ یعنی استفاده از چوب نیز، چه به عنوان دکور و چه به عنوان یکی از عناصر ساختمانی، موجب سنتی و روستایی‌شدن ظاهر ساختمان می‌شود.

دکوراسیون روستیک

استفاده‌ی فراوان از چوب در دکور روستیک

6- نور طبیعی در دکوراسیون روستیک

البته وجود نور طبیعی در این سبک دکوراسیون موردی نیست که در همه‌ی استایل‌های این دکوراسیون رعایت شود اما کم نیستند طراحانی که به‌هنگام طراحی دکور روستیک به نور طبیعی نیز توجهی بسیار دارند. نظر این طراحان این است که تا جای امکان باید برای روشن‌شدن مکان از نور خورشید استفاده کرد و نه لامپ و سایر ابزارهای روشنایی.

دکوراسیون روستیک

7- شومینه در دکوراسیون روستیک

بهترین و طبیعی‌ترین وسیله‌ی گرمایش در این سبک دکوراسیون، شومینه است؛ شومینه علاوه بر آن که یک روش سنتی برای گرم‌کردن فضا است زیبایی بسیاری نیز دارد و می‌تواند یکی از بهترین المان‌های زیبایی در این سبک دکوراسیون باشد.

سخن آخر

سبک روستیک مدت‌هاست که به عنوان یکی از بهترین سبک‌ها در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سبک نه فقط برای خانه‌های ویلایی، بلکه برای آپارتمان‌های کوچک و همچنین محیط‌های تجاری نیز مناسب است. کم نیستند کافی‌شاپ‌ها، فروشگاه‌ها و بسیاری مکان‌های تجاری دیگر که دکوراسیون‌شان مطابق با سبک روستیک است.

امید است که این نوشتار در ارتباط با دکوراسیون روستیک به کارتان آمده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه
اینستاگرم واتس‌اپ واتس‌اپ تلگرام
نوار کناری
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد