وبلاگ

بلاگ

دکوراسیون آشپزخانه های کوچک | ایده هایی برای استفاده بهتر از فضای آشپزخانه های کوچک

دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

آپارتمان‌های امروزی مساحت کم‌تری نسبت به خانه‌های دلباز قدیمی‌تر دارند و اغلب اوقات قسمت‌های مختلف آن‌ها، از جمله آشپزخانه‌ها، کوچک و جمع‌وجور ساخته می‌شوند. اگرچه فضای بزرگ‌تر همیشه به‌معنای فضای بهتر نیست و گاه ممکن است یک فضای کوچک‌تر بهتر و کارآمدتر باشد، با این حال برای بسیاری از افراد چیدمان صحیح و کارآمد لوازم آشپزخانه در یک آشپزخانه‌ی کوچک به شکلی که فرم و شمایل ظاهری آن نیز زیبا باقی بماند چالش کم‌وبیش بزرگی ست. در این نوشته راه‌کارها و ایده‌هایی برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه های کوچک ارائه خواهیم داد و به نکاتی برای هرچه زیباتر کردن چنین فضایی اشاره خواهیم داشت.

دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

کمبود کابینت، درهم‌وبرهم بودن آشپزخانه و تاریک بودن آن متداول‌ترین مشکلاتی هستند که بیشتر افراد در آشپزخانه‌های کوچک با آن‌ها مواجه اند و درصورت برطرف کردن این مشکلات می‌توان تا حد زیادی به یک دکوراسیون خوب برای آشپزخانه دست یافت و با اندکی خلاقیت آن را به یکی از زیباترین و مرتب‌ترین قسمت‌های خانه تبدیل کرد. ایده‌های زیر می‌توانند در راستای برطرف کردن سه مشکل ذکر شده برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه های کوچک به‌شکلی زیبا و کارآمد بسیار مفید باشند.

1- آشپزخانه را پرنورتر کنید.

همان‌طور که گفتیم یکی از مشکلات آشپزخانه‌های کوچک تاریک بودن آن‌ها ست و بدیهی ست که تاریک بودن آشپزخانه ناشی از عدم وجود نور کافی در آن است و درنتیجه این مشکل با افزایش نور به‌سادگی برطرف می‌شود. استفاده از لوسترهایی که سایه‌های خفیفی ایجاد می‌کنند و عدم استفاده از لوسترهایی که بخش عمده‌ی نور لامپ را می‌گیرند راه‌کارهای مفیدی برای بیشتر کردن نور آشپزخانه هستند. علاوه بر این شما می‌توانید تعدادی لامپ ال‌ای‌دی زیر کابینت‌ها نصب کنید و مقداری نور با ظاهری دلنشین را به فضا اضافه نمایید. عدم استفاده از کابینت‌ها، یخچال، اجاق گاز و … با رنگ‌های تیره یا جبران تیرگی آن‌ها با استفاده از عناصر دکوراتیو رنگی و براق نیز می‌توانند در روشن‌تر و درنتیجه بزرگ‌تر جلوه دادن فضای آشپزخانه مؤثر باشند.

دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

2- از شلف‌ها کمک بگیرید.

یکی از راه‌کارهای ساده و نسبتاً ارزانِ بهبود دکوراسیون آشپزخانه های کوچک استفاده از شلف‌ها یا طبقه‌ها ست. با قرار دادن چند شلف چوبی یا فلزی در قسمت‌های مختلف آشپزخانه مانند بالای سینک، داخل کابینت‌ها، بالای اجاق گاز، بالای یخچال و … می‌توانید فضاهای بسیار خوبی برای قرار دادن اشیاء مختلف مثل فنجان‌ها، اشیاء دکوری، ادویه‌جات و موارد این‌چنینی ایجاد کنید. تنها باید مراقب باشید که شلف‌ها را در فضاهای مناسب نصب کنید و همچنین در به‌کار بردن آن‌ها اغراق نکنید.

دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

3- از آینه‌های دکوراتیو استفاده کنید.

کوچک بودن فضای آشپزخانه دقت بیشتر در انتخاب عناصر دکوراتیو را می‌طلبد و لازم است تا هر جزء از اجزای دکوراسیون آشپرخانه کوچک به‌درستی انتخاب شود. استفاده از یک آینه‌ی دکوراتیو کم‌وبیش بزرگ می‌تواند هم آشپزخانه را بزرگ‌تر جلوه دهد و هم به زیبایی آن بیافزاید.

دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

4- از دکوراسیون مینیمال استفاده کنید.

چنان‌چه قصد تغییر اساسی دکوراسیون آشپزخانه کوچک منزل خود را دارید استفاده از دکوراسیون مینیمال یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما ست. در دکوراسیون مینیمال بیشتر از رنگ‌های خنثی، به‌ویژه رنگ سفید، استفاده می‌شود و تمرکز عمده بر استفاده از اشیایی ست که کاربردی هستند و کمتر جنبه‌ی تزئینی دارند. رنگ سفید می‌تواند فضای آشپزخانه را بزرگ‌تر نشان دهد و استفاده‌ی حداقلی از عناصر دکوراتیو هم از درهم‌وبرهم بودن فضای آشپزخانه‌ی کوچک جلوگیری می‌کند.

دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

5- از اشیای چندمنظوره استفاده کنید.

اشیایی که کاربردهای مختلفی دارند استفاده از وسایل کمتری را در آشپزخانه به‌دنبال خواهند داشت و درنتیجه فضای بیشتری را در اختیار شما قرار خواهند داد. به‌عنوان مثال می‌توانید بشقاب‌ها، فنجان‌ها و … را به‌شکلی انتخاب کنید که دارای ظاهری زیبا و دکوراتیو باشند و از آن‌ها هم برای غذا خوردن و هم به‌عنوان یک عنصر تزئینی استفاده کنید؛ یا به‌جای استفاده از میوه‌های مصنوعی برای زیبا کردن میز یا اوپن، ظرف‌های میوه‌ی واقعی را به‌کار ببرید.

دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

6- از اشیایی استفاده کنید که قابلیت جابه‌جا شدن داشته باشند.

با استفاده از اشیایی که قابل جابه‌جا شدن باشند می‌توان فضای بیشتری را در یک آشپزخانه‌ی کوچک در اختیار داشت. به‌عنوان مثال می‌توانید از یک میز ناهارخوری کوچک با امکان تغییر مکان استفاده کنید و هر زمان که به میز نیاز نداشتید آن را به گوشه‌ای از آشپزخانه منتقل کنید.

دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

7- تا حد امکان از اشیای چهارگوش استفاده کنید.

اشیایی با شکل چهارگوش فضای کمتری را نسبت به اشیایی که دایره‌مانند هستند اشغال می‌کنند و نظم دادن آن‌ها راحت‌تر است. درنظر داشتن این نکته و به‌کارگیری آن در بیشتر قسمت‌های آشپزخانه، و ترجیحاً نه در تمامی قسمت‌های آن، از جمله میز و صندلی‌ها، گلدان‌ها، ظرف‌های نگهداری مواد غذایی و … می‌تواند فضا را برای جای‌دادن دیگر اشیاء در آشپزخانه باز کند.

دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

8- از لوازم خانگی توکار استفاده کنید.

استفاده از لوازم خانگی‌ای مانند ماشین لباس‌شویی، ماشین ظرف‌شویی، آون و … به‌صورت توکار علاوه بر این‌که فضای خالی آشپزخانه را بیشتر می‌کند ظاهری مدرن و منظم به آن می‌دهد.

دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

9 – نگاه بیننده را به سمت سقف هدایت کنید.

یک ایده‌ی عالی برای دکوراسیون آشپزخانه های کوچک استفاده‌ی به‌جا از عناصر دکوراتیو برای به‌گردش درآوردن دید بیننده و هدایت آن به سمت سقف است. با استفاده از این دکوراسیون می‌توان فضای آشپزخانه را دلبازتر و چشم‌نوازتر کرد. برای هدایت چشم بیننده به سمت سقف آشپزخانه می‌توانید طرحی را برای دیوارهای آشپزخانه انتخاب کنید که دارای خطوط عمودی باشد. استفاده از دیگر عناصر دکوراتیو مانند تابلوها، گلدان‌ها، پرده‌ها و … با طرح‌هایی شامل خطوط عمودی نیز می‌تواند در این راستا مفید باشد. علاوه بر این بهتر است تا به جای استفاده از کف‌پوش با رنگ تیره از کف‌پوشی به رنگ روشن و تا حد امکان با طرح ساده استفاده کنید.

دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

10- از میز و صندلی‌هایی با پایه‌های باریک استفاده کنید.

درصورتی‌که قصد دارید میز غذاخوری خود را داخل آشپزخانه قرار دهید بهتر است از میز و صندلی‌هایی که دارای پایه‌هایی با قطر زیاد هستند و به سمت بیرون اریب اند استفاده نکنید، چرا که این فرم پایه علاوه بر این‌که آشپزخانه را کوچک‌تر جلوه می‌دهد فضای بیشتری را هم اشغال می‌کند. علاوه بر این بهتر است از میز و صندلی‌هایی استفاده کنید که تمامی اجزای آن‌ها تا حد امکان با استفاده از متریال نازک و کم‌وزن ساخته شده باشند.

دکوراسیون آشپزخانه های کوچک11- از قلاب‌های S استفاده کنید.

استفاده از قلاب‌های S یکی از بهترین راه‌کارها برای آویختن اشیایی مانند همزن، لیوان، الک، ملاقه و … است. استفاده‌ی درست از این ابزار می‌تواند در زیبایی دکوراسیون آشپزخانه های کوچک تأثیر زیادی داشته باشد.

دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

12 – از سقف بالای اوپن آشپزخانه استفاده کنید.

اگر آشپزخانه‌ی شما به‌قدری کوچک است که جایی برای قرار دادن اشیاء تزئینی در آن وجود ندارد، می‌توانید از سقف اپن، و البته درصورت امکان از سقف دیگر قسمت‌های آشپزخانه، برای آویختن گلدان‌ها، لوسترها و امثال آن‌ها استفاده کنید و فضای داخل آشپزخانه را به وسایل کاربردی اختصاص دهید.

13- از اجاق گاز‌های صفحه‌ای استفاده کنید.

استفاده از یک اجاق گاز صفحه‌ای باعث می‌شود تا فضای نسبتاً زیادی که یک اجاق گاز معمولی اشغال می‌کند آزاد شود و شما بتوانید از آن برای جای دادن سایر لوازم آشپزخانه استفاده کنید.

14- از گیاهان برای تزئین آشپرخانه استفاده کنید.

از جمله بهترین عناصر دکوراتیو برای دکوراسیون آشپزخانه های کوچک گلدان‌هایی با گیاهان طبیعی ست. استفاده از گیاهان با گلدان‌های تزئینی هم آشپزخانه را زیبا می‌کند و هم به آن طراوت می‌بخشد.

15- ظروف نگهدارنده را به عناصر دکوراتیو تبدیل کنید.

استفاده از ظروف نگهدارنده‌ای با ظاهر شکیل برای نگهداری ادویه‌ها، حبوبات، قهوه و … می‌تواند نیاز به استفاده از وسایل تزئینی غیرکاربردی، که به هرصورت بخشی از فضای آشپزخانه را اشغال می‌کنند، برطرف سازد.

*********

ایده‌هایی که در این نوشته به آن‌ها اشاره شد می‌توانند یک تصویر کلی از یک دکوراسیون ایده‌آل برای آشپزخانه‌ی کوچک خانه‌ی شما را در ذهن‌تان شکل دهند و پس از آن این شما هستید که بایستی با توجه به نیازها و سلیقه‌ی خود و همچنین با درنظر گرفتن امکانات آشپزخانه‌‌ی منزل‌تان بهترین دکوراسیون را برای آن طراحی کنید و البته درصورت نیاز از خدمات طراحان داخلی بهره بگیرید.

دکوپیک ارئه کننده‌ی محصولات نوین دکوراتیو

دکوپیک تولید کننده و فروشگاه محصولات نوین دکوراتیو، انواع محصولات دکوراتیو را با بهترین طرح‌ها، مرغوب‌ترین متریال، هماهنگ با تمامی انواع دکوراسیون با مناسب‌ترین قیمت دراختیار شما خریداران محترم قرار می‌دهد. بیشتر محصولات دکوپیک با امکان چاپ طرح دلخواه و اختصاصی به شما عزیزان عرضه می‌شوند تا بدین‌ترتیب بتوانید مناسب‌ترین لوازم دکوراتیو با توجه به چیدمان مدنظر خود را در اختیار داشته باشید. برای مشاوره‌ی رایگان درخصوص خرید انواع محصولات دکوراتیو و همچنین آگاهی از نحوه‌ی سفارش محصولات دکوراتیو با طرح دلخواه می‌توانید با استفاده از شماره‌تلفن‌های درج شده در این وب‌سایت با کارشناسان دکوپیک ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه
اینستاگرم واتس‌اپ واتس‌اپ تلگرام
نوار کناری
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد