وبلاگ

بلاگ

ست کردن کوسن با مبلمان | ایده‌هایی برای انتخاب مناسب‌ترین کوسن‌ها

ست کردن کوسن با مبلمان

طراحی دکوراسیون داخلی شبیه به نوعی فعالیت هنری ست که در آن توجه به جزئی‌ترین نکته‌ها امری ضروری برای به‌دست آوردن نتیجه‌ای رضایت‌بخش است. به‌عبارت دیگر تقریباً هیچ عنصری از فضا نمی‌باید در طراحی داخلی نادیده گرفته شود و به تناسب فرم، رنگ و جایگاه آن در میان سایر عناصر توجه نشود. در این بین مبلمان و لوازم مرتبط با آن از جمله کوسن، که ما در این نوشته قصد پرداختن به آن‌ها را داریم، عناصر پراهمیتی هستند و انتخاب نادرست این مجموعه می‌تواند به‌کلی فضا را تحت تأثیر قرار دهد. در این نوشته به نحوه ست کردن کوسن با مبلمان می‌پردازیم و به برخی نکات جزئی اما پراهمیت در انتخاب بهترین کوسن برای مبلمان فضاهای مختلف اشاره می‌کنیم.

نحوه ست کردن کوسن با مبلمان

شاید چگونگی ست کردن کوسن با مبلمان برای بسیاری از افراد بدیهی باشد و حتی این پرسش که چگونه کوسن را با مبلمان ست کنیم پرسشی بی‌معنا به‌نظر آید چرا که از نظر بعضی افراد ست کردن کوسن با مبل به این معنا ست که کوسن‌ها را از جنس پارچه‌‌ی مبل‌ها تهیه کنیم و بس.

اما حقیقت این است که این کار یعنی انتخاب کوسن‌هایی از جنس و طرح پارچه‌ی مبلمان یک اشتباه بزرگ است و می‌تواند با سوخت یکی از عناصر مؤثر در طراحی دکوراسیون داخلی و تبدیل کردن آن به یک عنصر خاموش ابتکار عمل طراح را در ایجاد فضایی زیبا محدود کند. یک دست کوسن تهیه شده با استفاده از پارچه‌ی خود مبل، که گاه برخی از فروشگاه‌های مبل‌فروشی‌ آن را به‌عنوان یک آپشن برای محصولات خود در نظر می‌گیرند، درواقع بدترین انتخاب ممکن است و نه تنها فضا را زیبا نمی‌کند بلکه تنها یک تل خاموش و ناموزون پارچه را را روی مبل انبار می‌کند!

تأثیر کوسن بر بهبود جلوه‌ی فضا بسیار بیشتر از این است که آن را به این شکل هدر دهیم. اگرچه این یک قانون کلی نیست و با کمی تغییر در آن می‌توان به نتیجه‌ی رضایت‌بخشی رسید. به‌عنوان مثال با انتخاب یک یا چند کوسن با طرح و رنگ متضاد با طرح مبلمان می‌تواند تا حدی بسیاری از یک‌نواختی و ناهماهنگی ناشی از استفاده از یک دست کوسن با طرح پارچه‌ی مبل کاست.
در تصویر زیر یک‌نواختی فضا درنتیجه‌ی استفاده از کوسن‌هایی با پارچه‌ی مشابه پارچه‌ی مبل، با استفاده از اندکی خلاقیت و به‌کاربردن چند کوسن بدون طرح و با رنگ مناسب، جای خود را به هماهنگی و زیبایی داده است.

ست کردن کوسن با مبلمان

حال بار دیگر سوال می‌کنیم: چطور کوسن را با مبلمان ست کنیم؟ نکات زیر می‌توانند در یافتن پاسخ این پرسش کمک‌کننده باشند:

به طرح و رنگ دیگر اشیاء موجود در فضا توجه داشته باشید.

نکته‌ی بسیار مهمی که دقت به آن هنگام ست کردن کوسن با مبلمان بسیار ضروری ست توجه به رنگ و طرح دیگر اشیاء موجود در محیط است. ما باید کوسن را با توجه به مجموع طرح و رنگ اشیاء موجود در فضا انتخاب کنیم و درواقع با درنظر گرفتن تنها رنگ، طرح و فرم مبل‌ها برای انتخاب کوسن به‌احتمال زیاد به نتیجه‌ی رضایت‌بخشی نمی‌رسیم. در اکثر موارد به‌خصوص در منازل ایرانی فضا به‌سبب طرح و رنگ کاغذ دیواری، قاب‌عکس‌ها و تابلوها، فرش‌ها و … آن‌قدر از نظر طرح و رنگ دارای تنوع هست که افزودن یک شئ با رنگ و طرح جدید بتواند نظم آن را به‌کلی برهم بزند و درنتیجه در بسیاری موارد انتخاب کوسن‌هایی بدون طرح می‌تواند بهترین گزینه باشد.

تصویر زیر نمونه‌ی ایده‌آلی از انتخاب یک دست کوسن مناسب برای یک فضا با فرش و مبلمان طرح‌دار و شلوغ است. همان‌طور که ملاحظه می‌کنید کوسن‌ها اگرچه خود دارای طرح هستند اما طرح آن‌ها در هماهنگی با طرح سنتی فرش و رنگ‌بندی آن‌ها نیز در تناسب با دیگر اشیاء موجود در محیط است. علاوه بر این عدم استفاده از تعداد کوسن‌های زیاد و استفاده‌ی متقارن از آن‌ها نیز خود به هماهنگی و نظم بیشتر فضا کمک کرده‌ است.

ست کردن کوسن با مبلمان

علاوه بر طرح و رنگ کوسن‌ها به تعداد و چینش آن‌ها نیز توجه داشته باشید.

تعداد کوسن‌هایی که روی مبل‌ها قرار می‌گیرند و همچنین نوع چیدن آن‌ها روی مبل نیز در ست کردن کوسن با مبل به‌شیوه‌ای هماهنگ مؤثر هستند. به‌عنوان مثال با استفاده از تعداد کوسن‌هایی مطابق با اعداد فرد بهتر می‌توان فضایی مدرن را خلق کرد و برعکس با استفاده از تعداد کوسن‌هایی مطابق با اعداد زوج ایجاد یک فضای سنتی آسان‌تر است. البته این یک قاعده‌ی کلی نیست و انتخاب تعداد کوسن‌ها بستگی به چیدمان و طرح آن‌ها نیز دارد. به‌عنوان مثال می‌توان از چهار کوسن نامشابه به‌شکلی استفاده کرد که با ایجاد حالت نامتقارن اما متناسب جلوه‌ای مدرن به فضا ببخشند. نمونه‌های زیر می‌توانند ایده‌هایی خوبی برای انتخاب بهترین تعداد کوسن باشند.

ست کردن کوسن با مبلمان

استفاده از 5 کوسن با چیدمان و فرم متقارن و طرح نامتقارن برای ایجاد یک فضای مدرن در تناسب با رنگ مبلمان و تابلوهای دیواری

 

ست کردن کوسن با مبلمان

استفاده از 6 کوسن با طرح، فرم و چیدمان متقارن برای ایجاد فضایی سنتی‌تر

ست کردن کوسن با مبلمان

استفاده از 5 کوسن با طرح، فرم و چیدمان متقارن برای ایجاد یک فضای سنتی

به درجه حرارت رنگ‌ها توجه کنید.

یکی از نکات مهم هنگام انتخاب عناصر مختلف دکوراسیون داخلی از جمله کوسن‌ها، درنظر داشتن دمای مناسب برای آن فضا با توجه به سلیقه‌ی شما ست. به‌عنوان مثال درصورتی‌که قصد دارید یک اتاق پذیرایی گرم را طراحی کنید مسلماً بهتر است تا حداکثر بهره را از رنگ‌های گرم، مانند قرمز، زرد و نارنجی ببرید. در این‌جا نیز درنظر داشتن رنگ سایر اشیاء علاوه بر رنگ مبلمان حائز اهمیت است و نمی‌توان تنها با لحاظ کردن رنگ مبل‌ها رنگ مناسب برای کوسن‌ها را انتخاب کرد.

به‌عنوان نمونه فرض کنید که قصد ایجاد یک فضا گرم را دارید، رنگ مبل‌ها نیز گرم است ولی رنگ اشیاء اطراف مانند پرده‌ها، دیوارها، کف‌پوش و … خنثی ست، در این شرایط مسلماً انتخاب یک دست کوسن با رنگ‌های خنثی به‌جای افزایش دما، فضا را به سمت خنثی بودن پیش می‌برد. نمونه‌های زیر الگوهای خوبی برای انتخاب دمای مناسب برای رنگ کوسن‌ها و ست کردن کوسن با مبلمان به‌صورتی زیباتر هستند:

ست کردن کوسن با مبلمان

انتخاب رنگ قرمز برای کوسن‌ها در دکوراسیون تصویر بالا باعث شده تا رنگ قرمز دیوار به‌خوبی بر رنگ‌های خنثی در تابلوها و حتی مبل‌ها غلبه کند و درمجموع فضایی گرم ایجاد شود.

ست کردن کوسن با مبلمان

در تصویر بالا برای حفظ حالت خنثی کوسن‌ها نیز با رنگ‌های خنثی انتخاب شده‌اند. اندکی تغییر در رنگ و طرح کوسن‌ها می‌تواند این فضا را به‌کلی تغییر دهد. مثلاً چنان‌چه شما علاقه‌ی بسیار به گیاهان دارید می‌توانید با انتخاب کوسن‌هایی با رنگ سبز یا با طرح برگ، علاوه بر حفظ تناسب فضا، آن‌ها را با گلدان‌های قرار داده شده در اتاق و البته با سلیقه‌ی خود هماهنگ‌تر کنید.

دکوپیک تولیدکننده‌ی محصولات نوین دکوراتیو

دکوپیک تولیدکننده و فروشگاه جدیدترین محصولات دکوراتیو انواع کوسن با طرح، فرم و جنس پارچه‌ی مختلف را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در اختیار شما خریداران محترم قرار می‌دهد. یکی از مزایای قابل توجه سفارش و خرید از دکوپیک امکان سفارش انواع کوسن با طرح اختصاصی با بهترین کیفیت چاپ است. به‌این ترتیب شما دقیقاً کوسن‌هایی را در اختیار خواهید داشت که حداکثر هماهنگی را با مبلمان و دیگر لوازم منزل شما داشته باشند. شما عزیزان علاوه بر این می‌توانید طرح دلخواه خود را برای چاپ روی سایر محصولات دکوپیک علاوه بر کوسن نیز سفارش دهید.

برای کسب اطلاعات کامل درخصوص سفارش طرح دلخواه کوسن و سایر محصولات دکوراتیو و بهره‌مندی از مشاوره‌ی تخصصی رایگان درخصوص ست کردن کوسن با مبلمان می‌توانید با استفاده از شماره تلفن‌های درج شده در وب‌سایت دکوپیک با کارشناسان ما ارتباط برقرار کرده و پاسخ پرسش‌های خود در این زمینه را از ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه
اینستاگرم واتس‌اپ واتس‌اپ تلگرام
نوار کناری
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد